Omdat deze referentie sinds kort pas meetelt was het een eerste
activatie vanuit dit gebied en daarom wilde ik dit ook op korte termijn
doen.
Na
wat vooronderzoek had ik een mooi, maar ook het enigste plaatsje kunnen
vinden binnen PAFF-0180 waar je met de auto kunt komen. Dit valt net
binnen
het gebied en de slagboom biedt een mooie zitplek. Plaats om de antennes weg te spannen was er genoeg.
De AT-50 autotuner had ik weer gerepareerd, deze had een vastzittende motor van een van de afstem C's. Voor de laptop had ik dit keer een step up converter meegenomen welke ik op 19V had ingesteld; met wat ferrietkernen om de in- en uitgang had ik ook geen last van HF ruis zoals ik voorheen had bij de 220V inverter.
Om 18.40 uur was ik ter plekke, om 19.00 uur QRV met de end fed. Na één contact op 20m, ben ik naar 40m gegaan. Een rustig plekje zoeken was bijna onmogelijk maar toch wisten amateurs mij te horen in de drukte. Na een tijdje QSY gegaan naar 80m, maar ik had veel last van QRM. Hierdoor de antenne verwisseld met de inverted V FD3 met zelfbouwspoel voor 80m. Deze werkte beter en ook de QRM was minder, maar ook hier was het weer druk en een plaatsje zoeken was moeilijk. Ook hier diverse contacten kunnen maken, en op het laatst nog even teruggegaan naar 40m en hier bleek ook weer wat aanbod te zijn.
Om 21.30 uur ben ik gestopt met dik 50 QSO's in het log. Enkele voorbijgangers kwamen informatie inwinnen en waren allemaal oprecht geïnteresseerd in de hobby en voorzien van uitleg vervolgden ze hun weg. Om 22.00 uur was ik QRT.
Op de foto zien jullie op de achtergrond een Chinook helikopter; deze
vlogen regelmatig over met bluswater voor PAFF-0095 Deurnsche en
Mariapeel, waar een grote brand woedde. Er waren zelfs meerdere
natuurbranden in de regio die dag, en hierdoor had ik besloten
de activatie van PAFF-0181 de Schwalm af te blazen die de dag erna
gepland stond. Dit bleek achteraf de juiste keuze, want op de locatie
die ik op het oog had bleek die dag ook een klein brandje gewoed te
hebben. De FF activiteiten gaan hier even op een laag
pitje in de regio totdat de risico's weg zijn.
73 & 44 Mark PF9W
Bedankt Mark en graag tot de volgende
73'44 PAFF-Team.
No comments:
Post a Comment